۱۳۸۸ اسفند ۱۰, دوشنبه

دلمه کلم فانتزی



 دلمه کلم
FarsiGET | دانلود رایگان آهنگ و فیلم و عکس
این امروز از یه سایت  آشپزی ژاپنی برام ایمیل شده منم زودی ترجمه کردم براتون... خودم هنوز این شکلی درست نکردم من به صورت رولی یا بقچه أی میپیچم... 


  مواد لازم*****
پرگ کلّم ۶عدد،،،
گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم (با سویا یا ،،،چرخ کرده مرغ هم درست میشه) 
تخم مرغ ۱عدد
نان تست ۲عدد (البته  خام )
آب ۱۰۰میلی‌
پیاز خرد شده ۱عدد نگینی شده
سیر به اندازه دلخواه
کره ۱۰ گرم
پودر جوز هندی ۱/۲ قشق چایخوری
نمک و فلفل  به میزان لازم

روغن زیتون و روغن مایع از هر کدام یک قاشق
جعفری  خرد شده کمی‌
برای سوپ:
سو پ مرغ (یا قرص سو پ )۱۵۰ میلی
گوجه فرنگی ۱ادا خرد شده
کچاپ ۲قاشق غذا خوری نشاسته ۱قاشق چای خوری آب برای حل کردن نشاسته ۲قاشق سوپ خوری 
طرز تهیه ***
نان را با ۱۰۰ میلی‌ آب نم زده بزارین نرم بشه.
FarsiGET | دانلود رایگان آهنگ و فیلم و عکس 
سیر  را خرد کرده  با ۱قاشق روغن  زیتون و کره تفت بدین و پیاز را اضافه کنین تا طلا یی بشه ..
FarsiGET | دانلود رایگان آهنگ و فیلم و عکس
تو یه ظرفی‌ گوشت و  نصف پیاز سرخ شده و نمک و فلفل و جوز هندی را اضافه کنین کمی‌ ورز بدین...بعد نان نرم شده را اضافه کنین و خوب هم بزنین .
FarsiGET | دانلود رایگان آهنگ و فیلم و عکس
داخل ظرف گردی که بشه تو فر یا ماکروفر گذاشت  برگ کلم رو بچینین بعد مواد بالا رو به صورت نیم کره داخل ظرف حالت بدین و روی اونو با چند لایه کلّم گرد بریده شده بپوشونین،،،
FarsiGET | دانلود رایگان آهنگ و فیلم و عکس
بعد تو ماهی‌ تابه قبلی که نصف پیاز مونده کمی‌ روغن بریزین و گوجه‌ها رو با کمی‌ نمک و کمی‌ جعفری خرد شده تفت بدین و بعد کچاپ را اضافه کنین سوپ مرغ را بریزین و نشاسته حل شده تو آب را اضافه کنین یه جوش خورد ور دارین و این سس را روی مخلوط کلم بریزین و با  نایلکس روی ظرف را بپوشونین و به مدت  15 دقیقه با حرارت 500W  بپزین ،،،توی فر معمولی 20 دقیقه با حرات 180 درجه سانتیگراد (البته از قبل گرم شده) بپزین  وقتی‌ آماده شد در ظرف برگردونین و سس را روش بریزین و با جعفری خرد شده تزینن کنین.......نوش جون

۲ نظر:

  1. وای دریا جون.مرسی.من چند وقته میخواستم امتحان کنم که توی کلمو خالی کنم مواد دلمه رو بریزم توش ولی این خیلی راحتتره.

    پاسخحذف
  2. میشا جون خیلی‌ راحته من بعدا نمونه‌های دیگه با مواد مختلف را میزارم حتما.... یه نوع هست که کلم رو لایه به لایه پر میکنم اون خیلی‌ خوشگله,,,,,,,boooooos

    پاسخحذف

صحبتها و نظرات دوستانه

๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩
๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩ * * * * * Mail icon jblack.info