۱۳۸۹ فروردین ۷, شنبه

پنیر دلمه

پنیر خانگی...پنیر دلمه
(cottage cheese)

سلام بعد چند روز غیبت حسابی‌ دلم براتون تنگ شده می‌خوام براتون طرز تهیه پنیر خانگی یا همون پنیر دلمه را یاد بدم که بعد این توی خیلی‌ از سالاد‌ها و نان‌ها و کیک‌ها و دسر‌ها باید ازش استفاده کنیم ،این پنیر رااگه کامل آب اونو بزارین بچکه و بعدتو آب نمک بخوابانین و همین پنیر معمولی خونگی خودمون میشه که صبحونه‌ها نوش جان میکنین ،برا مصرف دسر کمی‌ حالت شلتر و بدون نمک اونو استفاده میکنیم،

مواد لازم
شیر ۱لیتر 
آبلیمو تازه ۱۰۰میلی‌ لیتر برای هر لیترشیر
حوله کاغذی یا پارچه چلوار تمیز.. 
FarsiGET
شیر را در ظرفی ریخته بجوشونین بعد آبلیمو را اضافه کنین و به مدّت 5 دقیقه بجوشونین، بعد از اضافه کردن ابلیمو شیر بریده بریده میشود 


به این حالت که در آمد در آبکشی پارچه تمیز را گذشته شیر را درون آن ریخته بگذارید که آبش چکیده بشه ,


(دراین مرحله اگر جسم سنگینی را روی این پارچه بذارین پنیر منسجی خواهید داشت که اگر در آب نمک بندازین همین پنیر صبحانه هست که مصرف میکنین )

 اگر که به حالت عادی بزارین آب پنیر کم بشه پنیر دلمه هست که در اکثر کیکها .ساندویچها و دسرها ازش استفاده میشه...

.
از آب چکیده این پنیر میشه برای نرمی و تقویت پوست صورت در ظرفهای مخصوص ریخت و هر روز چند بار صورت را با آن خیس کرد و بعد ۱۰ دقیقه ابکشی کرد،البته باید درون یخچال نگه داشت به مدّت چند روز بیشتر بماند فاسد میشه...


۶ نظر:

  1. سلام دريا جون سال نو مبارك
    اميدوارم سال خوش و پر بركتي داشته باشي و سال نو را با خوبي و خوشي شروع كرده باشي و هر روز موفق تر از قبل

    پاسخحذف
  2. سلااااااااااااااااام
    واااااااااااای نمیدونین چقذه خوشحالم
    اول عیدتون مبارک
    و دوم اینکه ایشالا سال خوبی داشته باشید
    و سوم اینکه باورم نمیشه اینجا همونجاییه که کلی وخته دلم میخواست بیام
    راستش از تابستون و اون قضایایی که پیش اومد به بعد من دیگه نشد که به آش...پز... اون لاین :دی سر بزنم...
    بعد الآن که باز به این دنیای نت برگشتم و دلم کلی هوای اون ایده های خاله اوشین رو کرده بود با فی...ل..تر مواجه شدم!!!!!!!
    واقعن در تعجب بودم... ولی خو... من دلم دریا جون و اون ایده های قشنگش رو میخواست..
    این شد که بی دلیل سرچ کردم ایده های خاله اوشین.. به یاد همون روزایی که کلی چیزای خوب و قشنگ ازتون یاد گرفتم و تلخ ترین قسمتش هم اون روزی بود که همه ی ÷ستاتون رو تبدیل به نقطه کرده بودین که رسمن اشکمو در آورد.. ولی خو
    وقتی دیدم یه وبلاگ با این اسم هست... جدن میگم
    فوق العاده ذوق کردم
    خیلی زیاد
    آخه من آذر ماه عقد کردم و تازه داره نیازم میشه این ریزه کاری ها و کدبانوگری های شما
    خیلی دوس داشتم که بتونم از کمکتون استفاده کنم
    واقعن خوشحال شدم که هستید...
    و بیشتر خوشحال شدم وقتی تو لیست دوستانتون بقیه خانومای هنرمند رو هم دیدم...
    ایشالا بیشتر از این به بعد استفاده میکنم از هنرهاتون
    میسی بازم
    بوس بوسی
    خاتون

    پاسخحذف
  3. نظر ما ارسال میشود آیا؟

    پاسخحذف
  4. سلام خاتون گلم منم خیلی‌ خوشحالم که شماافتخار دادین و قدم رنجه کردین....عزیزم این وبلاگ قابل شما عزیزان را نداره درضمن تمام دوستان قبلی توی سایت سفره خونه جمع هستیم افتخار بده و اونجا هم تشریف بیار ،،،آدرسش تو لیست دوستان هست.
    http://forum.sofrehkhune.com

    پاسخحذف
  5. راستی‌ خانومی با اجازه لینکتون کردم...و تمام نظرات همه دوستان چه منفی‌ چه مثبت ارسال میشه هیچ نگران نباشین مثبتها برا دلگرمی و منفی‌هاش هم برا اینکه بهتر و بیشتر به خودمون و کارهامون رسیدگی کنیم،،..

    پاسخحذف
  6. سلام عزیزم ، وبلاگت عالیهههههههههههه

    از آب پنیر تو تهیه نون هم به جای آب می تونی اشتفاده کنی ، اینجا یه سرد نون خونگی هست به اسم نون دوغی از همین آب پنیر استفاده می شه توش

    پاسخحذف

صحبتها و نظرات دوستانه

๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩
๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩ * * * * * Mail icon jblack.info