۱۳۸۸ اسفند ۱۴, جمعه

ملبای گلابی

ملبای گلابی


ملبا یک دسر قدیمی است که توسط سرآشپز فرانسوی آگوست اسکافیر در لندن به افتخار یک خواننده استرالیایی به نام نلی ملبا ابداع شد و به نام همین خانم نیز نامگذاری شد...
 البته ملبا معمولا با هلو درست میشه ولی‌ این
دستوری که میزارم با گلابی هست  البته
طرز درست کردن کمپوت  هم همزمان آموزش داده میشه ،که میتونین در فصل ارزانی‌ میوه درست کنین  ،یا در صورت دسترسی نداشتن از کمپوت‌های آماده هم میشه استفاده کرد..
 مواد لازم ملبای گلابی برای4 نفر:

 بستنی  برای هر نفر به اندازه ۲قاشق بستنی یا همون اسکوپ
یک نصفه گلابی کمپوت شده
یک تکه شیرینی
ناپلئوني  ( البته بدون لایه خامه)به جای خامه از سس کرامل لای آن استفاده بشه
مقداری سس کرامل 
کمی‌ خامه

 قبلا  دستور درست کردن بستنی را آموزش دادم میتونین از میوه‌های دلخواه آماده کنین ولی‌ برای این دسر بهتره از بستنی انبه یا همون مانگا استفاده کنین ،

مواد لازم کمپوت:
- گلابی2عدد
  1/5فنجان آب
  1قاشق غذاخوری آب لیمو
 2فنجان شکر
 کمی وانیل 
روش تهیه کمپوت :
آب، شکر، آب لیمو و  وانیل را در یک ماهی ظرف گود ریخته و به آرامی حرارت دهید تا شکر حل شود. بعد  مقداری حرارت را زیاد کنید تا جوش بخورد و حبابهایش خارج شود سپس حرارت را دوباره پایین آورید.

اکنون گلابی را از وسط دو نیم کنید در شهد شکری که درحال حرارت دهی است به مدت 5دقیقه گذاشته تا آب پز شود و بسته به رسیده بودن میوه زمان کم یا زیاد میشود، سپس  گلابی  ها را با  قاشق   از شهد  بیرون آورده و در یک بشقاب بگذارید.
  تا سرد شود. شهد نیز باید سرد شود حالا می توانید شهد سرد شده را روی  گلابی  ها بریزید.
سس کرامل:
..برای سس کرامل هم میتونین کمی‌شکر را با آب  مخلوط کرده در ماهیتابه جداگانه  بریزین غلیظ بشه و به رنگ کرامل در بیاد که قبل از سفت شدن کمی آب اضافه کنین تا به حالت روان در بیاد ( طبق دستور کرامل کردن که تو بخش ایده‌های جادویی  هست )بعد به ۲ قسمت تقسیم کنین یکی‌ را به حالت عادی کراملی بمونه یکی‌ را یک قاشق خامه اضافه کنین تا سس کرامل کرمی رنگ در بیاد....












 سرو کردن:
در ظرف مناسب یک تکه شیرینی  ناپلونی که قبلا آماده کردین بزارین و روی اونو کرامل بزنین و یک نصفه گلابی را روی شیرینی بچینین وروی گلابی‌ها را آرام چند برش بدین برای راحت جدا شدن... از کرامل و سس کرم کرامل روی آن بریزین و در آخر با اسکوپ بستنی دلخواه را کنار ظرف بزارین و سریع سرو کنین .. 



.نوش جان

۵ نظر:

  1. سلام آخ جوننننننننننن من اول شدم . مرسی دریا جون
    حتما درست میکنم

    پاسخحذف
  2. wwwooooowww
    Umai Umai O_O
    مرسییییی,عجب وبلاگ فوق العاده ای,مرسیییی...

    پاسخحذف
  3. سلام دوست عزیزم ...پیشاپیش سال نو را تبریک عرض می کنم ..امیدوارم در کنار خانواده محترمتان سالی سرشار از شادمانی وخوشبختی داشته باشید ..برایتان بهترین آرزو ها را دارم .

    پاسخحذف
  4. :))) ممنونم بابت توضیحت در مورد ملبا چون من فکر کردم که تلفظ لوسی از مربا هستش!!! شرمندم! این اولین ورود من به این وبلاگ هست و می رم که شخم بزنم آرشیو رو! این تصویر که به شدت هوس انگیز و عالیه! باز مرسی!

    پاسخحذف
  5. خوش آمدین دوست عزیزم .موردی نداره پیش میاد.خوشحالم که خوشتون آمده بینهایت در انتظار نظرات مفید شما هستم...

    پاسخحذف

صحبتها و نظرات دوستانه

๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩
๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩ * * * * * Mail icon jblack.info