۱۳۸۹ خرداد ۲۱, جمعه

لازانیا

لازانیا
 این  لازانیا رو من توصیه می‌کنم درست کنین و لذت ببرین خیلی‌ نرم و خوشمزه میشه،من ایینو از ایینترنت پیدا کردم و درست کردم خیلی‌ خوردنی و لذیذ بوداسم سایت رو الان به خاطر ندارم ولی‌ میگردم پیداش میکنم

مواد لازم برای ۴ نفر

برای مایه داخل لازانیا:

مایه لازانیا رو به طور دلخواه آماده کنید. می تونه گوشتی مرغی یا گیاهی باشه با قارچ یا کدو و بادمجون. این دیگه به خودتون بستگی داره. مایه ما:

گوشت چرخ کرده __٣٠٠ گرم

پیاز متوسط‌__ ١ عدد

قارچ __ ٢٠٠ گرم

فلفل دلمه ای __ ١ عدد نگینی شده

رب گوجه فرنگی ____ ٢ قاشق غذاخوری (٧٠ گرم)

برای لازانیا:

برگه های لازانیای خشک __ حدود ۴٠٠ گرم (یک بسته)

روغن زیتون ___ ٣ قاشق غذاخوری

سس سفید ___ حدود ١ پیمانه

پنیر پیتزا ____٣٠٠گرم

طرزتهیه:

برای مایه لازانیا اول پیاز داغ درست می کنیم زردچوبه می زنیم، گوشت رو سرخ می کنیم. رب رو گوشه ماهیتابه توی روغن تفت می دهیم و با گوشت مخلوط می کنیم. فلفل دلمه ای نگینی شده و قارچ خرد شده رو اضافه می کنیم. می تونیم کمی از پنیر پیتزا رو داخل مایه بریزیم می تونیم هم نریزیم.

برای سس سفید حدود ۴٠ گرم کره رو آب می کنیم و ٣ قاشق آرد رو تویش تفت می دهیم که بوی خامی آن گرفته شود. کم کم شیر اضافه می کنیم تا کاملاً آرد داخل شیر حل شود. اون قدر شیر می ریزیم که مثل ماست شل بشه غلظتش بعد می گذاریم غلیظ بشه (به غلظت ماست غلیظ برسه) و در این فاصله مدام هم می زنیم. نمک و فلفل و ادویه اش رو اندازه می کنیم.

برگه های لازانیا رو توی حدود ٣ لیتر آب نمک رقیق در حال جوش دانه دانه می اندازیم و حدود ٨ دقیقه زمان می دهیم که کاملاً‌ نرم بشوند. بعد آبکش می کنیم.

هر برگه لازانیا رو نصف می کنیم.






با قلمو روش روغن زیتون می مالیم. یه قاشق از مایه گوشتی روی یک لبه به صورت عرضی می ریزیم.





در صورت تمایل مقداری پنیر پیتزا رویش می ریزیم. و از طول لوله می کنیم.

لوله ها رو توی ظرف مناسب فر که کف آن کاغذ قنادی قرار داده ایم یا چرب کردیمش می چینیم.( دقت کنید که ظرف پخت همان ظرف سرو غذا خواهد بود)



همه برگه های لوله شده رو کیپ هم می چینیم.تا کف ظرف پر بشه.




 


روی همه مواد سس سفید می ریزیم وپنیر می پاشیم.





  اگر باز برگه لازانیا باقی مونده ،‌ یک ردیف دیگه می چینیم و دوباره رویش سس می دهیم و بعد هم پنیر.
لازانیا رو برای مدت حدود ٣٠ تا ۴٠ دقیقه با حرارت ١٨٠ درجه سانتی گراد روی پنجره وسط فر می پزیم تا رویش طلایی بشه.






_________________

۱ نظر:

  1. سلام،وبلاگ مفیدی دارین خیلی خوشم اومد. مرسی . من عاشق لازانیام. حتما درستش میکنم بدجوری دلم خواست. درضمن میشه خواهش کنم بازم تزیین کادو برامون بذاری ممنون میشم و همینطور غذا های فوری.مرسی عزیزم

    پاسخحذف

صحبتها و نظرات دوستانه

๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩
๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩ * * * * * Mail icon jblack.info