۱۳۸۸ دی ۱۰, پنجشنبه

بیسکویت ۲رنگ ،پیچی یا ماربل

بیسکویت ۲رنگ ،پیچی یا ماربل،،، مواد لازم.. خامه ۱۰۰ میلی‌ لیتر شکر۲۰گرم پودر کیک آماده ۱۵۰گرم
::شکر و پودر کیک رو با هم مخلوط کنین و خامه رو اضافه کنین با نوک انگشت هم بزنین تا با هم مخلوط بشه وقتی‌ آرد ناپدید شد با کف دست آرام ماساژ بدین. ::به دوقسمت کنین ::یکی‌ رو ۵گرم پودر کاکائو یا چای سبز بریزین هم بزنین تا مخلوط بشه، ::روی پلاستیک یا همان محافظ غذا به پهنای ۳سانت و ضخامت۱.۵ سانت باز کنین (نیازی به وردنه نیست ) بعد ۱۰ دقیقه بزارین تو فریزر تا سرد بشه . بعد در آورده ۲تا خمیر رو روی هم بذارین و از وسط برش بدین، یکی‌ از برش‌ها رو یکبار بغلطانین تا رنگ‌ها بر عکس هم قرار بگیرن. به پهنای ۳میلی‌ برش بزنین، داخل سینی فر را کاغذ روغنی بزارین و خمیر‌ها رو بچینین و در حرارت ۱۶۰ درجه سانتیگراد به مدت ۱۵تا ۲۰ دقیقه بپزین، و نوش جان کنین..... ::::::در پأیین طرز ماربل و پیچی‌ کردن رو با عکس توضیح دادم،، یکی‌ موردی هم که یادم رفت ذکر کنم که این خمیر را میتونین به مدت ۲تا ۳ هفته در فریزر نگه داری کنین و چند ساعت قبل مصرف بزارین یخچال تا به حالت اولش برگرده....

۲ نظر:

  1. سلام. من امروز خمیر این شیرینی رو درست کردم. بینهایت چسبنده بود یعنی به طور افتضاحی چسبید به دستام. اندازه ها رو هم دقیق گرفتم ولی اینجوری شد. بیشتر از نیم ساعت هم در فریزر گذاشتم یه کم سفت شد ولی به محض بیرون آوردن همان آش و همان کاسه. خلاصه که با بدبختی روی هم گذاشتم و موقع برش شدیدن به چاقو می چسبید همشون کج و کوله شد. به اضافه های خمیر کمی پودر کیک مجددن اضافه کردم باز هم همونجور بود. خلاصه با بدبختی چند تا شیرینی کج درست کردم گذاشتم تو فر. فکر می کنید مشکل چیه؟

    پاسخحذف
  2. سلام شرمنده که دیر جواب دادم
    عزیزیم به نظر من زمانی‌ که توی فریزر گذاشتین کم بوده باید به حالتی برسه که سفت باشه ولی یخ نزده باشه و سریع برش بزنی و بذاری تو فری چون این خمیر خیلی‌ نرم هست و تو گرما سری ولو میشه باید سرعتتون زیاد باشه و وسایل و موادتون هم حتما سرد باشه. ،،،این زمانی‌ که من نوشتم برا فریز کردن توی فریزرهای مختلف فرق میکنه،،موفق باشین

    پاسخحذف

صحبتها و نظرات دوستانه

๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩
๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩ * * * * * Mail icon jblack.info