۱۳۸۸ دی ۱۰, پنجشنبه

خمیر فونسه

خمیر فونسه
  این خمیر برای تارت و نان های شیرین کوچک مصرف می شود. من برا خودمون با این مقدار درست میکنم .
مواد لازم::::: 
***  آرد۱۵۰گرم
*** کره ۱۲۰گرم 
*** آب سرد۳قاشق
***نصف یه تخم مرغ زده شده 
***یه قاشق پودر شکر
***یک فنس نمک(باندازه ائی که بین دو تا انگشت جا میگیره یا پنس یا یک فنس گفته میشه ) یا پینچ ..  
****شکر۱ قاشق غذاخوری
طرز تهیه::::
من برای تسریع کار و اطمینان بیشتر کره رو خرد میکنم و میزارم یخ بزنه . آرد را هم میزارم یخچال کاملا سرد بشه بعد میریزم تو فود پرسترآرد خالی‌ رو یه دور چرخ میکنیم تا هوا واردش بشه و بعدکره و شکر را اضافه کرده ۱۵ثانیه دقت کنین فقط ۱۵ ثانیه چرخ میکنم آرد و کره یخزده پودر میشه و خالی‌ میکنیم تو یه ظرفی‌ که سرد هست و نصف تخم مرغ رو اضافه کرده و کمی‌ نمک را با آب سرد اضافه میکنیم ..
با آرد وکره پودر شده مخلوط میکنیم بدون تماس با گرمای دست بعد میریزم روی پلاستیک واز اطراف میارم وسط خمیر اینکار رو یه ۲۰ بار انجام میدم.بعد به شکل ۴گوش در میارم و پلاستیک را اطرافش جمع میکنم و بادست روش فشار میدم تا کمی‌ حالت چسبندگی پیدا کنه یکساعتی میزارم یخچال و بعد در میارم از یخچال و با وردنه که سردش کردم باز میکنم و استفاده میکنم سرد بودن مواد در هر چه بهتر بر آمدن این خمیر تاثیر مهمی داره

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

صحبتها و نظرات دوستانه

๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩
๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩ * * * * * Mail icon jblack.info