۱۳۸۸ دی ۲۲, سه‌شنبه

نان بربری


من این بربری روی از you tube پیدا کردم و پختم امیدورم که شما هم لذت ببرین....

مواد لازم:
۵۰۰گرم آرد گندم ۱/۲ قاشق چأی خوری نمک،،۶گرم یا همون ۲قاشق مربا خوری پودر خمیر مایه چون من از پودری از نوع سریع که نیازی به خیس کردن نداره و با آرد مخلوط می‌شه استفاده می‌کنم

مواد رو باهم الک کردم و کم کم آبه ولرم ریختم تا حدی که تقریبا کمی‌ به دست چسبندگی داشته باشه بعد یک و نیم ساعت گذاشتم تا ور بیاد یک قاشق آرد رو با نصف لیوان آب سرد قاطی‌ کردم گذشتم رو گاز تا جوشید و مایه فرنی مانندی برای رویه بربری درست کردم من سبوس نداشتم استفاده نکردم .وقتی‌ خمیر رسید اونو ۳تا چونه گرفتم و شکل دادم و مایه فرنی رو زدم وتوی  فر از قبل گرم شده با درجه ۲۲۰ سنتیگراد به مدت ۱۰ دقیقه پختم ولی‌ حرارت فر‌ها با هم فرق داره باید مواظب باشین نسوزه...






۳ نظر:

  1. salam khaste nabashi aziz mishe az podre kha,ire maye estefade nakard akhe man iran nistan inja ham nadare che kar konam

    پاسخحذف
  2. عزیزم خمیر مایه ایران و غیر ایران نداره هر جا نانی پخته میشه ،خمیر مایه هم هست .خمیر مایه ۲نوع هست نوع سنتی اونStraight Yeast که برای بار آمدن به زمان طولانی‌ نیاز داره و باید خمیر مایه را به مقدار کم بار آورد و به خمیر اضافه کرد و نوع صنعتی اون که تو هر خونه‌ای به راحتی‌ میشه با استفاده از خمیر مایه پودری شکل خمیررا مایه زد .که به اون Dry Yeast.میگن که تو تمام فرشگاه‌ها و دپارتمان‌های خارج از ایران و داخل ایران هم به فروش میره .
    و طرز کارش هم تو بروشورش نوشته شده .برای نان هایی مثل سنگگ و بربری و نان فرانسوی یا باگت ،از خمیر مایه ‌سنتی که به حالت فشرده و قالبی هست استفاده میشه که تو آب حل شده با کمی‌ شکر مخلوط کرده روی اون را پوشانده میذارن تا بار بیاد بعد به خمیر میزنن .ولی‌ در صورت نبودن میشه از همین پودر‌های خشک هم استفاده کرد..که من هم از همون استفاده کردم موفق باشین..ا.

    پاسخحذف
  3. mersi aziz miram donbalesh khyli lotf kardi

    پاسخحذف

صحبتها و نظرات دوستانه

๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩
๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑ ๑۩۞۩๑๑۩۞۩ * * * * * Mail icon jblack.info